Ogrevanje motocikla pred odhodom, refleks mnogih motoristov. Toda ali je to res zagotovilo za dolgo življenjsko dobo naše dragocene mehanike? Da bi ugotovili, kaj lahko pričakujemo, smo preučili vprašanje. In videli boste, odgovor vas bo presenetil!
Samo videti je treba, v kakšno stanje nas spravi opomin, preden spijemo premier jutranjo kavo, da si rečemo, da hladnokrvnost ne gre nikomur ... Verjetno je tako tudi pri naših motociklih, kajne ? To je dober razlog, da svoj motocikel pred odhodom skrbno ogrejete. Mnogi od nas to počnemo, ker si govorimo, da je vožnja z ogretim motorjem boljša za omejitev obrabe. Nekaj resnice je v tem, vendar ne toliko, kot bi si kdo mislil!
Torej ja, ampak ne!
Samo vprašajte mehanike motociklov, kaj mislijo, kaj smo storili za vas. In prav lahko bi dal poln plin takoj po pokanju motorja – ampak kateri divjak si upa narediti kaj takega?! – tudi 10 minutno ogrevanje motorja motornega kolesa, ki je priklopljen, ni dobra ideja!
« Pustiti, da se vaš motor predolgo segreva, ko miruje, ni idealno iz preprostega razloga, ker je motocikel ustvarjen za premikanje naprej!«
Pustiti, da se vaš motor predolgo segreva, ko miruje, ni idealno iz preprostega razloga, ker je motocikel ustvarjen za premikanje naprej! Zaradi pomanjkanja hlajenja zaradi vetra na delih, ki so običajno izpostavljeni vetru, dvig temperature v motorju sploh ni enakomeren. Zgornji motor je prevroč, ostali premalo. Kroženje tekočin – olje oz tekočina – samo kompenzira. Vse to vpliva na ekspanzijo, mazanje itd.
Ogrevanje motocikla pred odhodom, dobra praksa
Kako pravilno ogreti motocikel pred odhodom? Boste videli, to je čisto logično. In češnja na torti, dobro se poda v začetno rutino, tudi ob jutrih, ko se vam mudi!
- Pripravite se kot običajno – oblecite jakne, hlače, škornje itd. S seboj vzemite rokavice in čelado.
- Vzemite motocikel iz garaže/zaboja/dvorišča/… (izbrišite, kjer je primerno) in ga zaženite.
- Vzemite si čas in si nadenite čelado in nato še rokavice.
- Roll!
Čakaj, pravzaprav še ni konec! Teh nekaj minut segrevanja bo zadostovalo, da se ponovno vzpostavi tlak olja, da se nekoliko dvigne temperatura in da se deli motorja prekrijejo z blagodejnim mazalnim filmom. A resnično ključno je, da prve kilometre vozite mirno, z drugimi besedami, da se ne vrtite preveč.
Zagon, ki velja tudi za vaše pnevmatike, ki bodo nežno dosegle optimalno temperaturo oprijema in vas tako zaščitile pred kakršno koli nevarnostjo nepričakovanega zdrsa. In to vam daje čas, da stroj vrnete v roke, odvisno od dnevnih voznih razmer. Skratka zelo dobro!
Ko je termometer motorja zelen, je dobro, svoj stroj lahko izkoristite v celoti. V kontekstu uporabe cest nas seveda ne sili povedati, česar nismo povedali!
Majhno pojasnilo: ta nasvet se nanaša na večino trenutnega voznega parka motociklov, vendar kot vedno obstajajo izjeme. Motocikli, starejši od trideset let ali dvotaktni na primer, zahtevajo drugačno obravnavo. Druga doba, drugi običaji!
Pa vi, imate kakšne druge navade pri zagonu motorja?
Predstavljena fotografija: Sourav Mishra
Pozdravljeni mladi (in drugi!) Všeč so mi vaši komentarji izkušenih kolesarjev in vidim, da se na koncu vsi strinjajo s ciljem, da ne poškodujejo svojega kolesa. Rahlo segrejte in nato postopoma povečujte strast. (kot pri tvojih spremljevalcih!!!) Sem mlad motorist, raje mislim nov motorist, ker sem začel voziti motor (samo za vožnje in v lepem vremenu) po nakupu svojega BMW R 1200R od 2007 do 59.000 km avgusta 2023. Nikoli prej nisem vozil motorja. Nisem se spraševal, ali je smiselno začeti z motorjem pri starosti, ko se izkušeni vozniki za vedno ustavijo, star sem 74,5 let! (Dovoljenje izdano leta 1971 in 2 uri vožnje pred odhodom z motociklom) Ampak to je nov užitek, v katerem upam, da bom lahko užival še dolgo. Srečno.
samo eno pojasnilo: speljevanje hladno, brez pregretja pri ustavljanju je dobro, vendar je treba voziti dovolj hitro, da se motor ne muči v predolgi prestavi za hitrost. To bi bilo tako slabo kot iti previsoko v stolpe.
Pozdravljeni vsi skupaj !
Motocikla ali avtomobila pravzaprav ni treba ogrevati. To je tako kot vaše telo, ko izvajate fizično aktivnost, morate poskrbeti zanj in se začeti nežno ogrevati. Jaz pa se nežno odpeljem z motorjem, da dvignem temperaturo motornega olja, menjalnika, verige, gum, skratka vsega kar se premika in to 5 do 10 km po zunanji temperaturi.
Napaka v elektriki, ravno nasprotno moraš segreti... baterije (vsaj avtomobili, motorji ne vem, ampak domnevam)
Zanimiv članek, do sedaj sem se nagibal k gretju 5 do 10 minut.
Tega ne bom ponovil, prisežem.
Pozdravljeni Jean-Michel,
Bodi previden, opazujemo te, eh! Šalo na stran, vesel sem, da sem te nekaj naučil :) Hvala za povratne informacije in srečno pot!
V – Loïc
Izogibajte se segrevanju motorja!
Motorno kolo, tako kot vsa vozila, ni le motor, da ohranimo našo mehaniko,
Priporočljivo je, da po tem, ko motor zaženete nekaj trenutkov, kot je navedeno v članku, odidete in nežno vozite, dokler se vsi gibljivi deli ne segrejejo (ležaji, amortizerji, veriga itd.), tako boste ohranili svojo mehaniko in prihranili denar obiski vašega najljubšega mehanika!
Pozdravljeni, c yanic me g a kawa z750 2007 in mi daje ves adrenalin, ki ga potrebujem. Ogrejem ga tik pred odhodom. Obožujem svoje kolo 🏍 in ne morem brez njega mm v deževnih dneh želim srečno pot vsem
Seveda vsi govorijo o motorju, a gre za številne druge občutljive dele motocikla, ki se ob ustavitvi ne segrejejo, zobniki menjalnika, kardanska gred pri določenih motociklih ali celo ventili vilic ….
Pozdravljeni Steve,
Popolnoma se strinjam s teboj. Naj živi gladka vožnja, da ogrejete *vse* vaše kolo!
V – Loïc
Sem nov v motociklizmu, vendar sem ob branju dokumentarca opazil, da sem to počel instinktivno. Hvala za informacije
Karkoli ! jaz, na svojem CBZGS-RR(R) z izpuhom Kakapovtyp gosenice, ker je zjutraj okoli 5.00 mrzlo, pred odhodom v službo odpeljem motocikel pred hišo in pustim, da se ogreje, medtem ko imam moja kava, ko se ventilator sproži, je motor vroč, dam plin tri ali štiri udarce pri 9000 vrt/min (včasih izkoristim priložnost, da preverim zavoro, da se prepričam, da dobro deluje) in šele potem grem .
Ali ne bi tako morali?
Opomba: Ne vem za vas, ampak moji sosedje me nikoli ne pozdravijo, ne smejo imeti radi motoristov.
Lol, Joe Pepp, tvoji sosedje ob 5. uri zjutraj še vedno trdno spijo, zato jih 9000 vrtljajev na minuto verjetno moti
no... odvisno... če govorim samo o mojih zadnjih 2 kolesih, africa twin, brez ogrevanja. Šla sem na klic v sili, ne da bi me skrbelo za temperaturo motorja. Toda ni govora o tem, da gremo hitro, na 10-minutno potovanje, kaj pridobimo? 30 sekund? Zdaj, z Versys 1000, to ni več mogoče: začetni prosti tek je previsok! moraš malo počakati, počakati na temperaturo motorja vsaj 50°. Na srečo nič več klicev v sili, smo v pokoju! Pa zaženem brusni kamen, nato se oblečem.
Torej gretje ali ne gretje? No, odvisno! Vsakdo se odloči za svoj stroj. V vsakem primeru pa ne začnite kot norec!
Pozdravljeni Berlinger,
Vsak dela, kar hoče, glede na svoje obveznosti in svojo filozofijo mehanike. To je samo splošni nasvet!
V – Loïc
Okej, to se bo slišalo malo neumno, verjetno sem eden redkih, ki bere njihov priročnik za motorna kolesa. 😅 In v navodilih za mojo Kawa je navedeno, da se motorja ne ogreva več kot nekaj minut, sicer ga lahko poškoduje. Tako da akademsko ustrežem, zaženem motor, preden si nataknem čelado, zaprem jakno in si nataknem rokavice, potem ko motor počasi pade, odidem, preden moj mali Z preveč segrejem …
Preberite priročnik za vaš motocikel, osnovo za nego v skladu s pravili art , bravo Le Tof!
V – Loïc
Yamaha 900 TDM. Že 20 let na mojem prikupnem malem kolesu…. Na tem čudovitem stroju ni nobenih pripomočkov. Torej izhod iz garaže, stransko stojalo, zagon, zapiranje garaže, zapiranje jakne, čelade, rokavic, stopim in zvijem svojega piščanca!!! Zelo nežno, da se lepotica ogreje v ritmu nekaj ovinkov, ki me pripeljejo do glavne ceste. In tam, tako ali tako brez presežka, sprostite ročico .... Kakšno veselje in to traja že 15 let. ✌️✌️✌️
Ja, tu je električni motocikel, kot pravi drugi, vendar tega prevoznega sredstva ne primerjam s pravim motociklom, ki prinaša prave občutke ... vključno s tistim, da ga pustiš, da smrči med ogrevanjem dve minuti, preden odpelješ na curku plina.
Pop! Moj avto hdi 90 letnik 2007, ki ga imam od leta 2011, 255.000 km, vžge, počakam manj kot 10 sekund in tiho odpeljem (poleti in pozimi)… in teče nikelj (original turbo)… ko bi jaz imel svojo 4 -stroke motocikel, bi naredil popolnoma enako...
Zaenkrat 125 nsr-r 2-taktni motor iz leta 1996, po drugi strani pa sem pustil, da se motor ogreje nekaj minut, preden sem tiho odšel ...
🙂
Tudi jaz HDi 90 letnik 2000 z enako kilometrino..in enako za gretje, 10 sekund in roll my chicken (na tihem seveda), tudi vse original! Za motocikel, Ditto, in brez problema ... (1000 gsxs) 38000 km! Vozite varno ✌️
Pozdravljeni, pred 30 km nimam semaforja, sigurno bo na pravi temperaturi! Star sem 68 let in z 2 takti sem segreval karton, ker pa imam 4 takte se opremim in zaženem nežno (glede na leta!) brez predgretja. Vso srečo in previdno!
Ne glede na to, ali je to moj Guz Calif ali moj Harley Low rider, zaganjam s tesno stisnjeno sklopko, da ločim sklopko od motorja. Zaganjalnik bi moral biti prepovedan za uplinjač, ko se motor zažene. Za vbrizgavanje moraš znižati vrtljaje, vendar te nič ne ovira pri vožnji po speljevanju. Vse je tudi v vrtljajih, nikoli ne bi smeli hiteti s hladnim motorjem, ne glede na to, ali gre za motocikel iz leta 1975 ali 2015. Biti motorist pomeni imeti rad mehaniko, kar je vredno.
Pozdravljeni Christian B.,
Dober nasvet, da za speljevanje izklopite sklopko, to je vedno manj dela za zaganjača! Hvala za te dodatne informacije.
V – Loïc
Novejši motocikli z visoko stopnjo vgrajene tehnologije imajo indikator toplote. Dokler ni zeleno, ni visokih vrtljajev. enostavno!
Pozdravljeni… Kar zadeva moje “stroje” (BMW devet T & HD štirideset višine), ki so v neogrevani garaži, je zelo odvisno od letnega časa… Od pomladi do jeseni, ko so temperature zmerne… Kot je navedeno, začnem, čelada, rokavice in gremo... Sicer pa pozimi, ko je temperatura okoli 0... priznam, da še malo pustim teči, (ker razmišljam o viskoznosti olja... in velike temperaturne razlike za dele). Potem pa "na uho" + majhen piš plina zaznamo, kdaj je bolje...
Pozdravljeni jp f,
Jasno je, da je kontekst zelo pomemben pri tem, kako ravnati z mehaniko motocikla. In počutje pogosto ostaja dober pokazatelj!
V – Loïc
Pozdravljeni Potos,
Ne bledim, zadnja kolesa odnesejo iz klanca garaže Poln plin.
Imej lep dan.
Ni res…😀
Bodite previdni, prijatelji 💞
Zadostuje že nekaj minut ogrevanja, čas, ko motocikel vzameš iz zavetja in zapreš vrata, potem pa se mirno pelješ brez vrtenja ali siljenja mehanike v nizke vrtljaje, na primer pri navorskih motorjih. Idealno je vzdrževati nizko povprečno hitrost.
Svoj motocikel vedno ogrejte vsaj dokler se avtomatski zaganjalnik ne prekine ali se število vrtljajev v prostem teku spet zniža.
Ne odidem, dokler temperatura LDF ne doseže 50 °C
Ne poslušajte tistih, ki pravijo, da varčujte s plinom...
Vedno je spodbudno brati ideje o motociklih drugih ljudi.
Tako zelo obožujemo naš stroj....
Že samo govorjenje o tem me veseli.
Moj je Virago 1100 Yam.
Majhna kilometrina.
Pozoren sem nanj, lep predmet je, ponosen sem, da ga imam.
Imam ga v originalni obliki in priznam, da ga malo ... zelo občudujem.
Ona mi daje veselje. Skratka, greje me govoriti s tabo o tem. Udobno se namestim v vaši topli skupnosti. Skupna prijateljstva.
Kristjan
Da, osebno ciljam na največ 2000 vrtljajev na minuto nekaj minut in nato postopoma povečujem vrtljaje... z mojim Guzzi V7 imam približno 80 v 6. prestavi, kar mi omogoča vožnjo v mirnem prometu...
to omogoča, da se motocikel segreje (motor, pnevmatike itd.) in tudi ... voznik 🙂
Osebno zaženem in pustim teči 5 sekund, ugasnem motor, vzamem kolo ven itd. V tem času se toplota od prvega zagona razprši v valju in razširi podlogo (razširitev traja dlje kot bat ) to bolj enakomerno segreje jeklenko in nato 2. zagon, priprava čelade, rokavic itd…in nežno nadaljevanje prve kilometre….
DOBRO Čas je bil za razlago, ker marsikdo ne ve. za avto je isto. HVALA VAM !
Motor morate zagnati, medtem ko motocikel držite pokonci, sicer se olje slabo porazdeli in zagon povzroči nepričakovan napor.
Sicer pa je tukaj električni motocikel … nič več težav z ogrevanjem motorja!
Vozite počasi, pri naslednji rdeči luči bo motor vroč.
Zame bo dolga, premier rdeča luč je 27 km od doma!